Matterhorn-Kissen/cushion

Im Mollie Makes Christmas 2016 war eine Anleitung von Carmen Jorissen für gehäkelte Berg-Kissen. Man findet sie auch auf ihrem Blog.

Mein Freund und ich hatten unser 1. Date auf dem Gornergrat in Zermatt. Von dort hat man einen wunderbaren Blick aufs Matterhorn und so hat mich der Artikel in Mollie Makes dazu inspiriert, ein Matterhorn-Kissen zu häkeln. Ich habe die Anleitung für mich etwas angepasst, da ich dünneres Garn verwendet habe.

Mein Freund hat sich sehr über das Matterhorn-Kissen gefreut.


In Mollie Makes Christmas 2016 I spotted the pattern by Carmen Jorissen for crocheted mountain pillows. You can find the pattern on her blog as well. 

My boyfriend and I had our first date on the Gornergrat in Zermatt. From there you have a wonderful view of the Matterhorn. The article in Mollie Makes inspired me to crochet a Matterhorn cushion for him. I adjusted the pattern for me a bit because I used thinner yarn.

My boyfriend was very happy about his Matterhorn cushion.






Comments

Popular posts from this blog

Nadelkissen - pin cushion

Aktuelle Projekte in arbeit - current wips

Teelicht Herzen/tealight holder hearts